Idag kom chefen fram till mig och tyckte att jag kanske borde berätta. Om det där som min sambo skrev på facebook i helgen. För att det pratas lite, speciellt nu i morse. Borde inte han då ha bett dem att helt enkelt fråga mig, rakt ut? Direkt. 
 
Jag svarade att jag trodde att det vare ute redan, eftersom det var ett gäng som både hade sett det på facebook, gratulerat och att det var några i sällskapet som redan visste och faktiskt kunde bekräfta. Men så började jag fundera lite, hur berättar man egentligen? Kör man ba' "hörrni, förresten så är jag preggo" helt out of the blue? Eller drar man ut ett company-mail och berättar för alla på en gång? Hur mycket förväntas man skylta med nyheten? Räcker det inte med att magen kommer att växa, och att ryktet sprider sig på egen hand?
arbete, gravid,

Kommentera

Publiceras ej