Eftersom vår lilla kattunge inte verkar bli bättre, utan snarare sämre sedan han slutade med sin antibiotika, så ringde jag veterinären idag igen. Han har fått ännu sämre balans än vad han hade tidigare i veckan, även om han inte skakar på huvudet lika mycket längre. Och blicken är stadig fortfarande. Men balansen lämnar en del att önska kring.
 
Så jag fick recept på en ny antibiotika, flytande; Bactrim. 
 
DET är INTE kul att ge till ett katt vill jag säga. Speciellt inte till en sjuk liten kattunge! Han for runt som skjuten ur en kanon, och tuggade fradga. Han ville inte riktigt vara med längre. I någon timme kröp han runt på golvet och tyckte synd om sig själv - och jag höll med honom. Det är nog det värsta jag har utsatt ett djur för, någonsin. Men jag försöker påminna mig själv om att det är för hans eget bästa. Om inte den här kuren fungerar så finns det nog inte så mycket kvar att göra. Och med att fungera så ser jag gärna att både balansen och hörseln kommer tillbaka...
antibiotika, hopp, katt,

Kommentera

Publiceras ej