Jag har faktiskt börjat köpa en del mammakläder. Det känns lite fånigt, men samtidigt så minskar utbudet i garderoben i samma takt som veckorna går.
 
Det som har tillkommit i garderoben httills är följande:
- linne (vit)
- t-shirt (svart+vit)
- långärmad t-shirt (vit)
- amningsbh (svart+vit)
- jeans
 
Jag fick tipset om att införskaffa amnings-bh tidigare än vad man kanske kan tro. Och jag förstår varför - den är bra mycket mjukare och skönare att ha på sig nu när det växer en del. Eftersom den är bygellös så är den bekväm i alla lägen. Känns dock lite kinky att kunna knäppa av själva bh'n och hänga fram brösten, utan att ta av sig någonting. Men jag antar att den känslan försvinner när man väl sätter igång och ammar sen.
 
 
Linnen och t-shirts har jag tänkt att man kan köpa ett gäng, en del lär man ju ändå kunna använda även sen. Speciellt linnet, alltid skönt med lite mer räckvidd på framsidan - då slipper man visa magen även sen.
 
Och byxorna var lite av ett måste. Känns skitfånigt att börja köra mamma-mage-resåren över hela magen redan. Men å andra sidan så har jag bara ett par leggings, två par "fladderbyxor" och någon kjol jag kan variera mig mellan just nu. Alla andra byxor är precis sådär på gränsen för höga i midjan för att det ska gå att använda dem. 500 spänn för ett par byxor jag inte kommer att använda mer än i ca 5 månader känns väl sisådär. Å andra sidan - hur mycket använder jag mina andra kläder, egentligen!? Och skulle vi råka få för oss att skaffa oss en till så kommer de ju till användning ytterligare en gång...
 
Undrar om det börjar bli dags att titta på bäbis-tillbehör också?
 
gravid,

Kommentera

Publiceras ej