För de som har hållt på med, eller fortfarande är inbitna i, det här med träning och kost så har det alltid varit ett evigt gissel med att hitta sånt som man kan äta som är både gott OCH innehåller tillräckligt med protein (speciellt i förhållande till fett och kolhydrater). 
 
Men tack vare en kollega så har jag nu upptäckt nije's laktosfria PROTEIN PUDDING CHOCOLATE! 
Innehåll per 100 gram: 
  • 301 KJ / 71,9 kcal
  • 1,5 g fett
  • 4,6 g kolhydrater
  • 10 g protein
Varje portion innehåller 200 gram, och i locket sitter det en sked - så att man kan köpa en OCH äta direkt, oavsett när andan faller på. Hittills så har jag bara sett prdukten på Hemköp Åhléns City, i Stockholm. Men jag misstänker att den kommer att sprida sig så snart folk får upp ögonen för den.
 
Och hur den smakar?
Kommer ni ihåg de där små choklad-pudding-förpackningarna? Jacky? Precis så. Lite rinnigare, lite som en pudding som inte har satt sig riktigt. Men jag kan ha överseende med det, eftersom smaken är helt fantastisk. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om kola-varianten, den har den där lilla bismaken som många nyttigare produkter med mycket protein gärna har. Men den faller säkert ett gäng i smaken den också...
 
 
kost,

Kommentera

Publiceras ej